پایان نامه ارشد - اثر هزینه های بازاریابی بر فروش خالص شرکت ها در دوران بحران مالی
126 صفحه pdf
فهرست:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت انجام پژوهش
فرضیه های پژوهش
هدف تحقیق
روش انجام تحقیق
روش تحقیق
جامعه
نمونه ها تحقیق
روش گرد آوری اطلاعات و داده ها
تعاریف و مفاهیم
فصل دوم مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
ادبیات تحقیق
عوامل موثر بر فروش شرکتها
نظریات بودجه بازاریابی و هزینه های بازاریابی و فروش
نظرات تاثیرات بحران های اقتصادی جهانی و بازاریابی
پیشینه تحقیق
مروری بر مطالعات خارجی
مروری بر مطالعات داخلی
خلاصه فصل
فصل سوم شیوه اجرایی تحقیق و تدوین مدل
و …
با تو جه به شتاب روند جهانی و بحران های اقتصادی جهانی که کلیه کشور ها را بصورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد عبور از بحران برای شرکتها از اهمیت بالایی برخوردار است لذا یکی از راه های برون رفت از بحران ، مدیریت بر هزینه های بازاریابی است . در این پژوهش تاثیرات هزینه های بازاریابی بر فروش خالص شرکتها طی دوران بحران مالی مورد ارزیابی قرار گرفته است . نتایج مطالعه با استفاده از داده های اخذ شده از ۲۵ شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره ۱۳۹۱-۱۳۸۱ و با استفاده از روش اقتصاد سنجی پنل پویا ، بیانگر تاثیر قابل توجه هزینه های بازاریابی بر فروش خالص شرکتها به عنوان متغیر عملکرد بازار میباشد لذا برآورد ها نشان داد با هزینه کرد یک ریال درامور بازاریا بی ، منجر به افزایش فروشی معادل ۵۸ ریال شده و حتی در دوران بحران اقتصادی جهانی این رقم معادل ۲۶ ریال می باشد . بنابراین یافته های پژوهش نشان می دهد در دوران بحران های مالی و اقتصادی ، با وجود کاهش رابطه معنی دار و تاثیر هزینه های بازاریابی بر فروش خالص شرکتها ، هزینه های بازریابی اثرگذارترین متغیر بر متغیر عملکردی فروش خالص شرکتها می باشد .
:: برچسبها:
پایان نامه ارشد - اثر هزینه های بازاریابی بر فروش خالص شرکت ها در دوران بحران مالی ,